zdravý jídelníček, jak znovu nepřibrat ...

29. listopadu 2010 v 16:43 | Blackpeggy-lentil

ZDRAVÝ JÍDELNÍČEK: Jak znovu nepřibrat

Rodina u jídla
zdroj: profimedia.cz Rodina u jídla

Jak si upravit stravu tak, aby se nedostavil nežádoucí "jo-jo" efekt?
Pokud už jste se někdy pokoušeli zhubnout, jistě to znáte. Po celkem úspěšně dodržované dietě, kdy se nám podařilo shodit i pár požadovaných kilogramů, se po dlouhé době odříkání vrátíme k běžnému způsobu stravování a dostaví se zrádný "jo-jo" efekt. Naše úsilí opět vychází na prázdno a snad abychom začali znovu.

Tentokrát to zkuste jinak. Jak? Zapomeňte na drastické diety a hladovění doprovázené v nejlepším případě "pouze" špatnou náladou.
Při hubnutí můžete jíst celý den, ale po malých porcích
Udělejte revoluci v lednici. Od teď musíte nakupovat jinak 

Pokud chcete dosáhnout trvalých výsledků, je třeba přivyknout zcela novému způsobu života. Řeč není o žádné doživotní hladovce, ale o novém způsobu stravování, v rámci kterého si budeme vybírat takové potraviny, které našemu tělu přinesou víc užitku než naopak. Pokud navíc přidáme pravidelný pohyb, výsledky na sebe jistě nenechají dlouho čekat.


Tipy na vyvážený jídelníček
Snídaně:
5 polévkových lžic čistých ovesných vloček, ovoce (nebo ořechy), 1 bílý jogurt
nebo
1 krajíc celozrnného chleba Penam s cottage sýrem, k tomu hodně zeleniny podle chuti

Dopolední svačina:
Müsli tyčinka nebo nakrájená jablka, pomeranče, hrušky nebo nízkotučný jogurt nebo grahamové sušenky nebo ovocný džus, sušené ovoce (švestky nebo meruňky) nebo tvarohový krém (nízkotučný)

Oběd:
Kuřecí prsa na grilu s anglickou zeleninou
nebo
Ryba na grilu s čerstvým salátem

Odpolední svačina:
Čerstvá zelenina - mrkev, kedlubna (nakrájená na tyčinky), okurka, ředkvička

Večeře:
1/4 konzervy kukuřice, pár cherry rajčátek, 1/3 nakrájeného tofu, nakrájená cibule, paprika, ... s jedným plátkem celozrnného chleba Penam
nebo
Ledový salát s rajčaty, okurkami, paprikou, nakrájeným vajíčkem/tuňákem/kuřecí šunkou.
nebo
Tofu s jogurtovým dressingem
nebo
Plněné rajče (náplň - nakrájené okurky, olivy, tofu, bílý jogurt, bylinky, ...)

10 tipů jak zhubnout

Na závěr ještě přidáváme pár tipů, jak se stravovat během dne tak, abyste hlad zahnali zdravějším způsobem.

1. Dodržujte pitný režim, to znamená vypít během dne alespoň 2 litry tekutin. Velmi důležité je také to, co pijeme. Je třeba vynechat všechny sladké limonády a slazené vody, omezit džusy a minerálky.

2. Produkty z bílé mouky (bílé pečivo, koláče, zásmažky) se snažíme nahradit celozrnným nebo vícezrnným pečivem s vysokým podílem přirozené vlákniny.

3. Vepřové maso a výrobky z něj (salámy, paštiky, huspeniny, tlačenky, ...) nahradíme kuřecím masem a rybami.

4. Rozloučíme se se všemi druhy masových polévek (vývary - hovězí, slepičí...).

5. Z jídelníčku také vyloučíme plnotučné a zrající sýry (bambino, niva, ementál, ...) a sýry uzené.

6. Vyloučíme uzeniny (salámy, klobásy, uzené maso, ale také uzené ryby).

7. Vhodné nejsou ani plnotučné jogurty, smetany, dezerty, všechny sladkosti a čokolády.

8. Je třeba zmenšit všechny porce jídel a nezatěžovat žaludek velkým množstvím potravin naráz. Raději během dne jíme malé porce, ale častěji.

9. Ovoce se snažíme konzumovat do 15 hodin - můžeme si ho dopřát i ve větším množství.

10. Při vaření i ve studené kuchyni se snažíme vyměnit bežný olej za olivový.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Shannenka(Jana) Shannenka(Jana) | 3. prosince 2010 v 13:50 | Reagovat

zajímavý :))

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama